heinäkuuta 17, 2022

Aina yhtä ihana Barcelona ❤️💛

Huhtikuun Barcelonsn reissusta on jo vierähtynyt tovi, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan 😅 Uusi työ alkoi heti sen jälkeen ja jotenkin reissutarinan kirjoittaminen vaan jäi.

Lähtö oli tällä kertaa tiistaina ja oltiin perillä vasta illalla, Finnairin lento, joka operoi Espanjalainen Iberia. Perillä otettiin taksi lentokentältä, jäätiin pois Rablan alkupäässä ja käveltiin pitkin sitä hotellille. Hotellimme oli tällä kertaa El Ravalissa sijaiseva Casa Camper, joka osoittautui aivan nappivalinnaksi sekä sijainnin, huoneiden että palveluiden osalta. Purettiin laukut ja lähdettiin ulos syömään jotain pientä. Aika läheltä hotelli löytyi loppujen lopuksi kivan näköinen paikka, jossa otettiin copat ja muutama tapas.

Herkullisen aamiaiseen lähdettiin kävelemään El Ravalin läpi satamaan ja rannalle. Ilma oli aika viileä (n. 15 astetta) ja tuulinen, mutta ei annettu sen vaikuttaa ohjelmaamme. Käytiin muutamissa liikkeessä Maremagnumin kauppakeskuksessa ja jatkettiin Barcelonetaan. Päädyttiin siellä lounaalle pieneen Surfhouse-nimieseen paikkaan. Lounan jälkeen käveltiin takaisin keskustaan ja mentiin sateen suojaan El Corte Inglesin tavarataloon. Hetki ehdittiin huilata hotellilla ennen kun lähdettiin hotellin kattobaarin kautta La Pepita -ravintolaan, joka oli tosi kiva.

Lounas Surfhousessa

Lasilliset hotellin kattobaarissa
La Pepita

Seuraavana aamuna lähdimme heti aamiaisen jälkeen maailman suurimpaan jalkapallokauppaan, tavoitteena löytää Markukselle uudet futsal -kengät (edelliset ostettiin täältä n 8v. sitten, kun viimeksi olimme Barcelonassa). Satoi aika lailla ja lämpötila yhtä alhainen kuin eilen). Onneksi kengät löytyi ja käveltiin takaisin kesustaan. Käytiin lounaalla Flax & Kalessa ja sen jälkeen kierrettiin kauppoja. Illallinen oli varattu La Gala -nimisestä ravintolasta ja olipa taas melkoinen löyty. Niin kiva paikka ja superhyvää ruokaa.

La Gala

Seuraavana aamun oli aikainen kerätys, lentoomme kun lähti jo 10-aikoihin. Barcelona oli kyllö taas niin ihana, vaikka oli huono tuuri säiden kanssa - aurinko kun tuli esille ja lämpötila kun nousi vasta samana päivänä kun meillä oli jo kotiinlähtö…