heinäkuuta 31, 2022

Kotimatkan aika

Kaikki hauska päättyy aikoinaan ja niin myös tämä reissu. Koska lento oli vasta illalla ehdittiin vielä viettää päivä San Sebastianissa. Käytiin myöhäisellä aamiaisella, vähän kaupoissa, kävelemässä vanhassa kaupungissa ja rannalla. Kolmen aikoihin lähdettiin ajamaan kohti Bilbaota ja lentokenttää. Siellä jätettiin meidän vuokra-auto, tehtiin check-in ja mentiin odottamaan lähtöä…joka oli n. puoli tunti myöhässä. Laskeuduttiin Franfurtiin klo 21:20 ja lento Suomeen piti lähteä klo 21:40. Ulos koneesta päästiin puolelta ja lähdettiin juoksemaan lähtöportille (onneksi vaan kuusi porttia koneiden välissä). Portilla huomattiin kuitenkin, että lento oli myöhässä eikä boarding ollut edes vielä alkanut. Kävi siis todella hyvä tuuri, olisimme kyllä muuten joutuneet jäämään yöksi Frankfurtiin ja seuraavana päivänä kotiin, koneen ovet kun olisivat varmaan jo siinä vaiheessa ehditty laittaa kiinni. Ei kovinkaan yllättävää, että laukut sen sijaan jäivät vielä yöksi Frankfurtiin. Itse olimme kotona neljältä yöllä. Laukut tulivat Suomeen seuraavana yönä ja ne luvattiin tuoda kotiin nyt sunnuntai-iltana.

Vuokra-autona Skoda Scala

Aftermath:

Matka oli kaikenkaikkiaan todella onnistunut, kaikki kohteet olivat upeita ja ruoka ja juoma aivan mahtavaa. Ainut muutos, minkä näin jälkikäteen tekisin, niin viimeinen yö olisi voitu viettää Biarritzissa. Se oli todella ihana paikka. Bilbao yllätti positiivisesti, oli tosi mielenkiintoinen ja kiva kaupunki ja hyvänkokoinen myös. Harmi, ettei Suomesta ole suoria lentoja sinne, muuten voisin hyvinkin lähteä sinne esim. viikonloppumatkalle. San Sebastiania kaikki siellä käyneet ovat kehuneet ja olihan se kaunis ja mielenkiintoinen myös. Ranta oli niin upea ja se, että se oli ihan kaupungin edustalla, niin on aika ainutlaatuista.