huhtikuuta 19, 2014

Drinks and dinner

Igår kväll var vi o äta på The Top of the Standard, som ligger på 18 våningen i The Standard Hotel. Hade för ett år sen gjort en reservation till The Standard Grill, som jag trodde fanns där uppe men då vi kom dit visade det sig att den var på bottenvåningen. Maten och atmosfären var super, så vi glömde snabbt bort utsikten, som vi hade väntat på :-) O jo, den var faktiskt helt wow - åt ena håller fanns Empire State Building och åt andra Freedom Tower. Maten var god, men små portioner o höga priser. Bäst skulle nog vara att ta en drink där uppe o efter det äta nere.

Det som var lite skojigt var att jag råkade se Sarah, vars blogg jag läser :-) Hade ännu för ett tag sen frågat henne ang reservation då hon hade skrivit att hon varit där. Funderade en stund ifall jag skulle gå o säja hej eller inte, men som tur gjorde jag det. Hon var supertrevlig, helt son som hon verkar vara i bloggen oxå. Här e adressen till den: http://www.nattstad.se/sarahnyc

Efter att vi ätit klart tänkte vi gå o kolla in Le Bain (hotellets nattklubb), men det var nån privattilsställning där så vi tog istället taxin till hotellet.
Freedom Tower
Empire State Building

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti