marraskuuta 22, 2021

Kävelyä, shoppailua & herkuttelua osa 2

Lauantai-aamun aloitin yhteisellä aamiaisella Aino -kummityttöni kanssa. Päädyttyiin niinkin ei-Espanjalaiseen kahvilaan kun Starbucksiin 😂. Iloksemme sieltä sai kuitenkin pan de tomatea, eli espanjalaista tomaattileipää, joka on hyvin suosittu aamupala. Tässä niitä sai itse tehdä, eli tarjottimella oli leipää, oliiviöljyä ja tomaattisosetta.

Aamiaisen jälkeen lähdettiin kävelemään Gran Viaa ja Callaoa kohti, koska olimme sopineet seuraavat treffit tunnetussa Chocotalería Valorissa. Siellä herkuttelua jatkettiin Espanjassa tunnetuilla churros & chocolate yhdistelmällä. Ja että oli namia.

Ehdittiin taas hetken kävellä ennen kun oli lounaan vuoro. Ja siis tämä lounasravintola 💗💗💗 Kyseessä kauppaketjun Salvador Bachilerin Bloom -ravintola, joka oli aivan ihana. Myös ruoka oli superhyvää.

Annos kolmelle.
Tämä kuva on itse kaupasta, joka oli myös tosi kiva.

Jotta Kirsi-Marja ja Aino saisivat muutaman tunnin äiti/tytär -aikaa lähdin itsekseni vähän shoppailemaan ja kiertelemään kaupunkia. Kävin mm. taas El Corte Inglésissä (on lemppari-tavarataloni Stockmannin jälkeen 😀) ,jossa oli tehty kiva jouluosasto. Jouluvaloista sen verran, että olivat ripustettu kaikkialle, mutta niitä sytytetään vasta 24. marraskuuta, joten missattiin ne muutamalla päivällä.Valojen määrästä päätellen, kaupunki tulee varmasti näyttämään aivan upealta.

Cava & pinchos

Meillä oli treffit hotellilla ja ehdittiim hetken huilata ennen kun oli aika laittautua ja lähteä illalliselle. Lauantai-iltana meillä oli pöytävaraus Azotea del Circulo -nimisessä ravintolasta. Ja myös tämä ravintola oli ihan helmi. Näkymät olivat aivan mahtavat ja ruoka oli todella hyvä. Tänne pitää ehdottomasti mennä uudestaan seuraavan kerran, kun on Madridissa

Tuna tataki

Tämä oli kolmas ja viimeinen iltamme Madridissa. Lento takaisin kotiin oli sunnuntai-aamuna jo klo 10:20, joten meille oli tosi aikainen herätys. Madridissa taksit ovat yleisesti aika edullisia ja lentokentälle on flat rate 30 €, joten vaikka metrollakin olisi sinne päässyt, päätettiin tilata taksi. Lento lähti ajoissa ja oli jopa vähän etuajassa perillä.