elokuuta 03, 2020

Sulkava & Savonlinna

Tämän kesän ”Suomi -kohde” oli taas Saimaa, tällä kertaa Savonlinna ja Rantasalmen Järvisydän. Matkalla Savonlinnaan pysähdyttiin tosi kauniilla paikalla: Sulkavan Linnavuorella.  Parkkipaikalta kävelymatkaa oli vaan noin 500 m, mutta varsinkin loppuosuus oli jyrkkää ylämäkeä. Kiipeäminen kyllä kannatti, perillä kun odorro todella kauniit näkymät.

Savonlinnassa majouduimme Sokos Hotel Seurahuoneessa, joka oli loistavalla paikalla torin vieressä. Hotelli oli rempattu vähän aikaa sitten ja oikein kiva ja huoneemme ranskalaiselta parvekkeelta oli hienot näkymät kaupungin yli. Ennen syömään menoa köytiin lasillisella hotellin ”Muikkuterassille”, josta oli myös upeat näkymät. Ravintolaksi valikoitui Ravintola Valo, jossa molemmat syötiin pizzat. Ennen kun mentiin takaisin hotellille käveltiin vähän ja käytiin mm katsomassa Olavinlinnaa.

Näkymä huoneesta
Näkymä Muikkuterassilta
Olavinlinna

Aamulla ehdimme vielä käydä torilla ja ihanassa Lettukahvila Kalliolinnassa. Tämän jälkeen lähdettiin sitten ajelemaan kohti Rantasalmea ja Järvisydäntä.