heinäkuuta 07, 2014

Pool & Rodos town

Dagen spendera vi igen vid poolen och var idag o badade oxå i sjön. Var lite svårt att gå i då det var så stenigt men då vi väl var där var det så skönt :-) På kvällen tog vi bussen in till Rodos stad, e ganska nära så tog bara ca 10 min. Promenerade en sväng runt hamnen innan vi gick till Tamam, en restaurang som en min reseförsäljare som var här för några veckor sen rekommenderade. Vi hade tur och fick det nästsista bordet :-) Stället såg jättekiva ut och fanns en massa gott att välja mellan. Delade på fetafyllda auberginerullar, ugnsbakad spenat med tre ostar och tzatsiki till förrätt. Till huvudrätt åt jag havsabborre och Johanna lammgryta. Efterrätt och snaps blev vi bjudna på :-)

Tog efter maten en ganska lång promenad både i den "nya" och gamla stan. Kiva stad!

En jorgubbe i min chardonnay :-)
Pitabröd och tzatsiki
De fetaostfyllda Auberginerullarna med var supergoda
Spenat o ost
Min havsabborre
Johannas lammgryta
Mamman bjöd på glass...
...och pappan på snaps :-)
Kö utanför då vi gick











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti